Українська мова (5 клас) Підсумки

Українська мова 6 клас (28.12.) Підсумки

Українська мова 7 кл.(29.12.)

Українська література 7 кл. (29.12.)

5 кл. укр. мова 18.01.2021 (2 теми)

 Чергування  [о],[е] з [і]

(1-ий урок)



Орфографічна хвилинка (письмово)

Завдання: списати, замість крапок вставити пропущені букви.

 Бер..гти, зб..рігати, л..тіти, л..тати, т..рти, розт..рати, с..ло, селянський, в..ля, в..льний, вих..д, вих..дити.

Ознайомлення з теорією (усно)

В українській мові у багатьох коренях як при зміні, так і при утворенні слів [о], [е] чергуються з [і]. Звуки [о], [е] вимовляються у відкритих складах, звук [і] — у закритих: слово — слів, семи — сім, воля — вільний, творити — твір. Це чергування відбувається і в суфіксах слів: батькова — батьків, радості — радість.

 

Розподільний диктант (письмово)

 Завдання: записати слова у два стовпці: в перший — з орфограмою [о], в другий — з [е].

Червоний, пожовклий, чорнило, чернетка, увечері, вчора, жолудь, шелест, шовковий, бджоли, джерело, жоржини, пшениця, човен, чоло, пшоно, чесний.


Пояснювальне письмо (письмово)

Завдання: Прочитати. Дібрати до поданих слів словоформу або спільнокореневе слово зі звуками [о], [е], щоб відбулося чергування. Пояснити чергування голосних або його відсутність.

Н-д: зірка - зоря (чергуються [і] з  [о])

        Зірка, рішучість, піч, вечір, джміль, ворона, матір, веселка, вісім, весілля, робітник, Поділ, вільний, лебідь, коліс.

(слова поділити на склади й надписати над кожним складом відкритий або закритий склад)


Практичне завдання   (письмово)

Завдання: записати подані назви населених пунктів у родовому відмінку (кого? чого?). Які звуки при цьому чергуються? Зразок: Львів — Львова.

        Харків, Миколаїв, Київ, Чернігів, Канів, Фастів, Бердичів, Тернопіль.


Чергування [и] – [і] після [ж], [ч], [ш], [шч] 

(2-ий урок)

Акцентуаційний диктант  (письмово)

Завдання: перепишіть слова в зошит, поставивши правильний наголос.

Напій, столяр, цінник, відобразити, нести, прийдеш, прийде, прийду, котрий, сільськогосподарський, циган, ірис (рослина).

Робота з підручником

Опрацюйте теорію на ст.- 137

 Виконати вправу 336

Практичне завдання  (письмово)

Завдання: перепишіть, уставляючи пропущені букви и та і.

1. Можна все на св..ті в..б..рати сину, в..брати не можна т..льки Батьківщину (В. Симоненко).2. Г..рськіверш..ни потопали в хмарах (В. Кучер). 3. Любить він такі ночі без веч..рні, і цю тишу, і якусь таємнич..сть, гармонію у всій пр..роді. 4. Снігова вода ще пахла гострою св..ж..стю, як перші проліски (О. Гончар). 5. Під зорями тр..вожними щоночі я чую погляд предків на собі (Д. Павличко).


Д/З 

1. Вивчіть скоромовку: 

Туман в траві стеріг отару, 

Не дасть отару на поталу.

(чекаю відео вивчених скоромовок мені на Viber до 20.01.)

2. Вправа 340 (ст.-139)

Коментарі