Українська мова (5 клас) Підсумки

Українська мова 6 клас (28.12.) Підсумки

Українська мова 7 кл.(29.12.)

Українська література 7 кл. (29.12.)

7 клас укр. мова 27.04.2021

 Тема: 

Сполучники й сполучні слова. Їх розрізнення.


Опрацюйте схему (усно)




Розподільний диктант

 

Запишіть у три стовпці, знявши скісну риску «Разом», «Окремо», «Через де­фіс». Визначте, які сполучники за будовою (прості, складні чи складені.

А/би пішов дощ; хоч/би хто; один/би так і треба; отож/бо й кобзар; ніби/то за­мало літ; начеб/то моя земля; тому/то всі мовчали; якби/то в Рим; коли/б/то діло йшло на лад; як/би почути ліс; бо ж це Україна хоч/би уві сні;  все/ж це моя мрія.


Практичне завдання

Cписати прислів’я, вставляючи на місці крапок пропущені сполучники. З’ясувати функцію кожного з них. Пояснити вживання розділових знаків. 

1) Наука в ліс не веде, ... з лісу виводить. 2) ... добре жити, треба працю любити. 3)... такий до роботи, ... до розмови. 4) В очі любить, ... за очі гудить. 5) М’яко стелить, ... твердо спати. 6) Не той урожай, ... в полі, а той ... в коморі. (Нар. тв.) 

Довідка: що, а, як, щоб, проте, що, якби, та.


Орфографічна робота

Спишіть речення, знімаючи скісну риску. Підкресліть сполучники.

1. Якщо ви хочете, що/б рідне слово назавжди ввійшло в духовне життя дитини, стало її багатством, не забувайте про рідну пісню (В. Сухомлинський). 2. Ну що/б, здавалося, слова (Т. Шевченко). 3. Довго співали дівчата, довго гуляли хлопці, незважаючи на/те/що другого дня треба рано було вставати (І. Нечуй-Левицький). 4. Ніч мине, як вже не раз минала, — то/ж недарма темрява тремтить (Леся Українка). 5. Як/би я турбувався лиш про себе, вже б онімів давно від самоти (Д. Павличко).


Коментарі