Українська мова (5 клас) Підсумки

Українська мова 6 клас (28.12.) Підсумки

Українська мова 7 кл.(29.12.)

Українська література 7 кл. (29.12.)

7 клас укр. літ. 19.01.

 Григорій Тютюнник «Климко». Доля дитини в часи воєнного лихоліття. Ідея самопожертви

Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних


Виконайте тести в google-формі за змістом твору "Климко"

Тест


Цікаве про ....

Ми з вами звикли, що сіль – знайома приправа, що мешкає на наших кухнях. Проте мало хто знає, що вона необхідна людському організму. У середні віки сіль була настільки дорогою, що її називали «білим золотом», а в деяких країнах сіль навіть була грошовою одиницею. Крім того, що сіль необхідна для людського організму, до недавнього часу соління було основним способом тривалого зберігання харчових продуктів, а мистецтво солити м’ясо та рибу було відоме з найдавніших часів. Ось чому сіль була настільки дорогою зокрема й у часи війни, адже її використання могло продовжити термін придатності продуктам харчування, а отже – врятувати життя від голоду. Саме за сіллю й вирушає Климко до Слов’янська, адже з  1645 року був центром видобутку солі й торгівлі нею.

Як можна описати долю дитини у часи воєнного лихоліття у повісті Григора Тютюнника «Климко»?


Читаючи твір Григора Тютюнника «Климко», кожен із вас, безперечно, замислився над тим, як складно жилося дітям під час подій Другої світової війни.

Діти війни… У цілого покоління, народженого у 1928-1944 роках війна вкрала дитинство. Вона забрала в них дім, материнську ласку, батьківську турботу, безхмарне дитинство, а найголовніше – позбавила права жити. Доля під час війни нелегка, а особливо у дітей.

Важким було і життя дітей, що залишились на окупованій німцями території. Батьки багатьох загинули на фронті, а матері  - від голоду і бомбардувань, від куль. Діти також страждали від голоду. Одним з таких дітей є герой повісті Григора Тютюнника – Климко.

Складання опорної схеми-характеристики образу Климка

 

Зульфат                    Дядько Кирило                  Наталя Миколаївна

 

 

 

                                          Климко                           Полонений-утікач

 

 

 

 

Дід Бочонок              Тітка Марина                 Швець та незнайома дівчина 

Робота за таблицею (письмово)

Риси

Цитати


"...Це була найбільша радість Климкова – покласти перед дядьком чепурно списані зошити, а самому заходитися поратися: винести миску з дьогтяною водою,...... і тихо, покрадьки, щоб дядько не обернувся, насипати йому юшки, якої сам і наварив,- гарячої та запашної..." ст.167


"...Доглядати за собою – зварити їсти, прибрати в хаті, випрати одежину – він умів і сам. Давно вже міг..."


"...Земля була холодна, від неї потерпли підошви і зробилися як дерев’яні. Коли вони мерзли, що аж пекли, і не було вже терпцю йти далі, Климко сідав просто серед дороги й одтирав їх руками..." "...Останню половину сухаря він з’їв учора зранку і відтоді не мав ані рісочки в роті..." ст.169


"...Він рідко коли залишався наодинці у закіптюжених стінах, бо в нього частенько,- бувало, що й до ночі,- засиджувалося шкільне хлоп’яче товариство..." ст.170, 173-174


"...що. що в нас картоплі є трохи та сала? Цього хоч би на два місяці хватило. А скоро зима. Зараз, поки тепло, треба йти. Харчів наміняємо по дорозі назад, молока, може..." ст.175


"...Климко видлубав із кишені одну тридцятку і поклав бабусі у пелену, а сам швидко пішов геть..." ст.181


"...Климко випустив плащ-палатку, вчепився дівчині в другу руку і закричав: "Це моя сестра! Сестра моя, пустіть її! Чуєте? Вона мені за матір!" ст.181


"- Треба ж роботу якусь зробити тітці, а то тільки набалакав: і те зроблю, і те..." "...В дощ він не зупинявся, щоб десь його переждати, а йшов і йшов, напнувшись надірваною плащ-палаткою, доки несли ноги...." ст.183, 185

 


-         Які ж риси характеру Климка розкрив автор?

-         

 Робота з таблицею 2.

Добро

Зло

-         люди не втрачають віру в перемогу справедливості;

-         допомагають одне одному, здатні до співчуття, до самопожертви;

-         добрі, привітні;

-         поріднилися через спільну мету;

-         чутливі до краси.

 

 

-війна, розруха;

-люди залишилися без даху над головою, без одягу, продуктів харчування;

-їх відправляють у неволю;

-вони зазнають принижень;

-дехто зраджує батьківщину, дехто намагається нажитися на людському горі.



Творча робота (складіть сенкан)

Сенкан – це вірш, що складається з п’яти рядків: 

1. Тема (іменник).   Климко
2. Опис (два прикметники). 
3. Дія (три слова). 
4. Ставлення (фраза – чотири слова). 
5. Перефразування сутності ( одне слово).



Письмове завдання (в зошит)

Що ви сказали б своєму однолітку, який не прочитав повісті? Закінчіть речення: « Я вважаю, що повість «Климко» слід прочитати, бо…»


Д/З дочитати повість "Климко"


Коментарі