Українська мова (5 клас) Підсумки

Українська мова 6 клас (28.12.) Підсумки

Українська мова 7 кл.(29.12.)

Українська література 7 кл. (29.12.)

7 кл. укр.мова 12.02.2021

 Ступені порівняння прислівників

Дослідницьке завдання

Завдання: утворіть і запишіть прислівники від поданих якісних прикметників.

Якісний - якісно (якісніше, більш якісно)

 зручний - зручно (найзручніше, найбільш зручно)

вдалий - вдало

відомий - відомо

бадьорий -  бадьоро

дужий - дужо

грайливий - грайливо

ніжниний - ніжно                         

жорстокий - жорстоко

малий - мало

охайний - охайно

привітний -  привітно

 рішучий - рішуче

радісний - радісно

стрімкий - стрімко

стрункий - струнко                

черствий -  черство

яскравий -  яскраво



Опрацювання теорії







Розподільний диктант (письмово)

Завдання: розподілити прислівники у два стовпці:
а)    ті, від яких утворюються ступені порівняння;
б)    ті, від яких не утворюються ступені порівняння.

Емоційно +, прекрасно +, спокійно +, ласкаво+, правдиво+, упевнено+, щедро-,                благородно +, самостійно -, жорстоко +, неспокійно -, замкнуто -


Робота з таблицею. (усно)

Спираючись на матеріал підручника, заповніть таблицю. Користуючись нею, розкажіть про ступені порівняння прислівників.

Ступені

Вищий

Найвищий

форми

проста

Складена

проста

Складена

як творяться

 

 

 

 

2 приклади

 

 

 

 


Від прислівників із префіксом за- (забагато, занадто) або із суфіксами -еньк, -есеньк- (тихенько, тихесенько) ступені порівняння не утворюються.

Необхідно розрізняти прислівники вищого та найвищого ступенів порівняння й однозвучні форми вищого та найвищого ступенів порівняння прикметників середнього роду в називному відмінку однини. Порівняймо:

Прислівник                                      Прикметник

Учень 7-А класу написав оповідання найкраще

(написав як? — найкраще) — прислівник прилягає до дієслова

Найкраще оповідання написав учень 7-А класу

(оповідання яке? — найкраще) — прикметник узгоджується з іменником


                  Тренувальна вправа (письмово)

Від поданих прислівників утворіть усі можливі форми вищого та найвищого                      ступенів порівняння.

        З р а з о к. Високо — вище, більш високо, значно вище, набагато вище, найвище, найбільш високо, щонайвище.

             

              Вузько, багато, дорого, гарно, далеко, погано, урочисто.


Виконання вправи з підручника (письмово)



Практичне завдання  (письмово)

         Спишіть, від поданих у дужках слів утворіть прислівники вищого чи

         найвищого ступенів порівняння. Підкресліть прислівники, визначте їх

         синтаксичну роль.

      Місяць все (щедро) оббризкував сяйвом оброшені дерева і           шляхи. (М. Стельмах). (Чітко) вимальовувалися нерозсідлані коні. (М. Стельмах) (Часто) зустрічаються перлини молочно-білого кольору, (рідко) — ніжно-рожевого або з жовтуватим відтінком. (З календаря) Звірині й пташині сліди в лісі (гарно) видно взимку. (З календаря) Тьма, як вода у повінь, заливала все (широко) й (широко) степ, здіймалась усе (високо) та (високо) і нарешті злилась з темним і густим небом. (В. Винниченко).



Коментарі