7 кл. укр.мова 12.02.2021
Ступені порівняння прислівників
Дослідницьке завдання
Завдання: утворіть і запишіть прислівники від поданих
якісних прикметників.
Якісний - якісно (якісніше, більш якісно)
зручний - зручно (найзручніше, найбільш зручно)
вдалий - вдало
відомий - відомо
бадьорий - бадьоро
дужий - дужо
грайливий - грайливо
ніжниний - ніжно
жорстокий - жорстоко
малий - мало
охайний - охайно
привітний - привітно
рішучий - рішуче
радісний - радісно
стрімкий - стрімко
стрункий - струнко
черствий - черство
яскравий - яскраво
Опрацювання теорії
Розподільний диктант (письмово)
Завдання: розподілити
прислівники у два стовпці:
а) ті, від яких утворюються ступені порівняння;
б) ті, від яких не утворюються ступені порівняння.
Емоційно +,
прекрасно +, спокійно +, ласкаво+, правдиво+, упевнено+, щедро-, благородно +,
самостійно -, жорстоко +, неспокійно -, замкнуто -
Робота з таблицею. (усно)
Спираючись на матеріал підручника, заповніть таблицю.
Користуючись нею, розкажіть про ступені порівняння прислівників.
Ступені |
Вищий |
Найвищий |
||
форми |
проста |
Складена |
проста |
Складена |
як творяться |
|
|
|
|
2 приклади |
|
|
|
|
Від прислівників із префіксом за- (забагато,
занадто) або із суфіксами -еньк, -есеньк- (тихенько,
тихесенько) ступені порівняння не утворюються.
Необхідно розрізняти прислівники вищого та найвищого
ступенів порівняння й однозвучні форми вищого та найвищого ступенів порівняння
прикметників середнього роду в називному відмінку однини. Порівняймо:
Прислівник Прикметник
Учень 7-А класу написав оповідання найкраще
(написав як? — найкраще) — прислівник прилягає до
дієслова
Найкраще оповідання написав учень 7-А класу
(оповідання яке? — найкраще) — прикметник узгоджується
з іменником
Тренувальна вправа (письмово)
Від поданих прислівників утворіть усі
можливі форми вищого та найвищого ступенів порівняння.
З р а з о к. Високо — вище, більш високо, значно
вище, набагато вище, найвище, найбільш високо, щонайвище.
Вузько, багато, дорого, гарно, далеко, погано, урочисто.
Виконання вправи з підручника (письмово)
Практичне завдання (письмово)
Спишіть, від поданих у дужках слів утворіть прислівники вищого чи
найвищого ступенів порівняння. Підкресліть прислівники, визначте їх
синтаксичну роль.
Місяць все (щедро) оббризкував сяйвом оброшені дерева і шляхи. (М. Стельмах). (Чітко) вимальовувалися нерозсідлані коні. (М.
Стельмах) (Часто) зустрічаються перлини молочно-білого кольору, (рідко) —
ніжно-рожевого або з жовтуватим відтінком. (З календаря) Звірині й пташині
сліди в лісі (гарно) видно взимку. (З календаря) Тьма, як вода у повінь,
заливала все (широко) й (широко) степ, здіймалась усе (високо) та (високо) і
нарешті злилась з темним і густим небом. (В. Винниченко).
Коментарі
Дописати коментар