Українська мова (5 клас) Підсумки

Українська мова 6 клас (28.12.) Підсумки

Українська мова 7 кл.(29.12.)

Українська література 7 кл. (29.12.)

8 клас укр.літ. 26.03.2021 (2-ий урок)

 Тема: Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути». «Максимальне навантаження» як вияв моральності та відповідальності в житті. Проблема особистості в сучасному світі.


Епіграф:

Особистість виховується Особистістю.

Доброта виховується Добротою.

Любов виховується Любов’ю.

Серце виховується Серцем.

Благородна людина виховується благородною Людиною.

                                      Шалва Амонашвілі

Тест

1. Скільки портретів підлітків у повісті  Ніни Бічуї «Шпага Славка Беркути»?

А три    Б чотири    В два     Г п’ять

 2. Про кого з героїв повісті сказано: “...Хлопцеві здається, що він виглядає, як римський імператор Гай Юлій Цезар на малюнку в підручнику історії.

А Стефко Вус   Б Юлько Ващук     В Славко Беркута

 3. “У день вистави ... почувала себе справжньою Попелюшкою

А Настя   Б Лілі   В Ліда

4. “Він чи не він купався у крижано-холодному потоці? Посинілий — аж очі попригасали, але упертий у своєму бажанні навчитися плавати...”

А Стефко Вус   Б Юлько Ващук    В Славко Беркута

5. А Про кого сказано у творі:Ноги ставали міцнішими, пружніли м’язи, і вже не доводилося весь час думати: як добре великим і сильним — їх ніхто не штовхає

А Стефко Вус   Б Юлько Ващук    В Славко Беркута

6. “Максимальне навантаження — справа немаловажна. Це вимір характеру і людських сил…” говорив:

А тато Стефка Вуса     Б тато Юлька Ващука     В тато Славка Беркути

7. Хто вчив маму Славка Беркути в першому класі?

А Варвара Трохимівна    Б Надія Григорівна     В Марина Антонівна

8. “Покажи мені своїх учнів — і я скажу тобі, хто ти,” - так сказав одного разу:

А Директор школи     Б Антон Дмитрович    В Андрій Степанович


Опрацювання теорії

Проблеми  твору:

- батьки і діти, дорослішання  дітей;

- самотність  людини;

- відсутність  повноцінного спілкування  з  дорослими;

 - підлість  і  відкритість;

- добро і зло, жорстокість молоді, ставлення  до братів  менших – тварин;

- віра  у  свій талант;

- особистість і колектив, стосунки в  середовищі  дітей;

- самовдосконалення;

- відповідальність людини  за  свої вчинки;

- дружба в  житті  людини;

- призначення  людини  на  землі.


                  Визначте: яка проблема з вищеназваних є для вас найближчою?!


       

Тема та головна думка

- Ви вже всі прочитали твір, то ж давайте визначимо його тему. (Розповідь про міських підлітків, їхнє навчання, дозвілля і життя поза школою).

- А яка ж головна думка повісті? (Життя дуже складне і непередбачуване, але потрібно завжди чинити по совісті й залишатися Людиною).

        

Яка подія лежить в основі сюжету повісті?

(Розповідь про те, як Юлько Ващук підставив Славка Беркуту і що довелося пережити  останньому).

      Гра «Згадай!» (в зошит)

Згадайте, як називаються розділи повісті «Шабля Славка Беркути»,  із переліку  виберіть тільки ті, які її стосуються,  і запишіть їхні номери.

1. «Щедрий вечір».

2. «Чотири портрети».

3. «Двоє дітей і місто».

4. «Три зерна пшениці».

5. «Ниточка бабиного літа».

6. «Максимальне навантаження».

7. «Театральна вистава».

8. «Дискусія за партою».

9. «Чиста хвилина для роздумів».

10. «Два по два – чотири».

11. «Стиглі яблука під осінь».

12. «Суд».



Коментарі