Українська мова (5 клас) Підсумки

Українська мова 6 клас (28.12.) Підсумки

Українська мова 7 кл.(29.12.)

Українська література 7 кл. (29.12.)

7 клас укр.літ. 13.04.2021

 Тема: 

Любов Пономаренко. «Гер переможений». Особливості художніх засобів новели (роль деталей, поєднання різних часових площин)


*     Асоціативне гроно "Війна"

            смерть, страх, розруха, голод, конфлікт, жах.

У війні, як правило, бувають переможці й переможені. Переможців, особливо у справедливій війні, уславлюють, у пошані схиляють перед ними голову.

ü  А от що можна сказати про переможених? 

       Тих, наприклад, які потрапили на війну не з власної волі?

Це дуже складне питання.

ü  Як же ставитись до переможених загарбників, що принесли стільки горя на нашу землю?

Ненавидіти, пробачати, бути байдужим до їхньої долі?



*     «Займи позицію»

ü  Фрідріх – жертва чи ворог? Чому?

ü  Які слова, словосполучення несуть символічний характер або на щось натякають? (художня деталь)

ü  Як вони називаються в літературі?


Практичне завдання


Випишіть із хмари слів слова, що характеризують Фрідріха








Словник


Художня деталь — засіб словесного та малярського мисте­цтва, якому властива особлива змістова наповненість, символічна зарядженість, важлива композиційна та характерологічна функ­ція. Через деталь значною мірою виявляється спосіб художнього мислення митця, його здатність вихопити з-поміж безлічі речей чи явищ таке, що у сконцентрованому, спресованому вигляді еко­номно і з великою експресивністю дає змогу виразити авторську ідею твору. 

*     Запис у зошитах (письмово)

1.    


6.      Фотокартки – те, що з’єднувало німців з рідними, те, що було для них найдорожчим, згадка про мирне життя і жаль за ним.


ü  Яка з цих деталей найбільше пов’язана з ідеєю твору?

(Знайдена фотокартка)

Фотокартка знаходилася у рукавиці – ніби лист у конверті, лист у вічність.

Робота над змістом новели.  (письмово)

1.     Коли відбуваються події, зображені у творі?  

2.     Зачитати, яку роботу виконували полонені німці? 

3.     Чим займався Фрідріх після робочого дня? 

4.     Що робили діти, коли побачили скопану грядку? 

5.     Як ставилися жителі міста до полонених? 

6.     Чим любив хизуватися Фрідріх? 

7.     Коли і чому німець перестав садити грядку? 

8.     Яке він знайшов інше заняття? 

9.     Яка трагічна подія сталася з Фрідріхом? 

10. Що привернуло увагу оповідачки, коли вона сиділа на вікні у новому будинку? 

11.   Чому дівчина не зірвала квітку? 

12.  Якою подією завершується твір? 



Сюжет новели «Гер переможений»  (увідповіднити) (письмово)

1. експозиція: 

2. зав’язка: 

3. розвиток дії: 

4. кульмінація: 

5. розв’язка: 

А) навесні німець Фрідріх садить грядку

Б) самогубство Фрідріха

В) полонені німці зводили будинок

Г) ставлення Фрідріха до українських жінок-вдів, та їхнє до полоненого

Д) фотокартка з двома дівчатками ― згадка про полоненого німця


Поняття простору і часу в художньому творі  (усно)

― Чому автор ускладнює композицію, подавши дві розв’язки? Хоча між ними різниця 50 років.

(Через 50 років до оповідача прийшло розкаяння за своє ставлення до Фрідріха, прощення ворогам, які свою роботу виконували на совість. З роками людина стає мудрішою, набирається життєвого досвіду, приходить усвідомлення, що прощення ― одна з найважливіших людських чеснот.) 



«Займи позицію»

- Як ви гадаєте, чого було більше у новелі,  добра чи зла?


Письменниця порушила важливу проблему, яка схвилює найчерствішу душу ― це любов до людей. Вона торкнулася біблійної теми всепрощення, показала ворога–фашиста звичайною людиною з болями, стражданнями і переживаннями) Л.Пономаренко показала, що полонені теж люди, підкреслила, що будь-яка війна – неприпустиме для людського суспільства явище.


Війни починають політики, а воювати і помирати доводиться звичайним людям (Герберт Гувер).


Не будь переможений злом, але зло перемагай добром!


Коментарі