Українська мова (5 клас) Підсумки

Українська мова 6 клас (28.12.) Підсумки

Українська мова 7 кл.(29.12.)

Українська література 7 кл. (29.12.)

8 кл. укр. літ. 19.03.2021

 Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути».

Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути». Повість про школу й проблеми дорослішання, про роль батьків у вихованні дітей та їхньому дозвіллі

Відео про автора

Ніна Бічуя


Сьогодні ми з вами поговоримо на уроці про роль батьків у вихованні дітей. Родинне виховання — це перевірений століттями досвід національного виховання дітей у сім’ї. Воно є потужним джерелом формування світогляду, національного духу, високої моральності, трудової підготовки, громадянського змужніння, глибоких людських почуттів, любові до матері і батька, бабусі і дідуся, роду і народу, пошани рідної мови, історії, культури.

Родина, образно кажучи, закладає коріння, з якого виростають потім і гілки, і квіти, і плоди, водами якого живиться повноводна річка нашої держави.

Через родину наші діти приходять у суспільство. У сім’ї їм вручають естафету поколінь, котру вони повинні нести далі, щоб передати її своїм дітям і, тим самим, майбутньому. Жоден навчальний заклад не може дати дітям того, що дає нормальна сімейна атмосфера. Діти наслідують дорослих, копіюють їх, орієнтуються на їхню поведінку, як на приклад і праобраз власних дій.

Тому недарма в народі кажуть: «Від доброго дерева добрий пагінець одійде, від добрих батька й матері піде й добра дитина».

Про роль родини у вихованні дітей і піде розмова при вивченні твору Ніни бічуї « Шпага Славка Беркути»

Перегляд буктрейлеру за мотивами твору

"Шпага Славка Беркути"


Передрозуміння твору
·        Що сподобалось?
·        Що не сподобалось?
·        Що видалось шокуючим, незрозумілим?
·        Чому повість має таку назву? броя немає своєї волі, вона не несе відповідальності, у чиїх руках опиняється, і чи буде використана на добру чи на лиху справу. Зброя може захистити, а може вбити: так само і слово може зцілити і підтримати, а може зганьбити і знищити. І тільки людині вирішувати, як вчинити, а тоді відповідати за свої вчинки перед собою й світом).

·        Твір має своєрідне обрамлення. Яке саме, яке символічне навантаження несе? (Твір починається лапатим снігом, який укриває місто, і закінчується так само снігопадом. На чистому сніговому полотні кожен пише своє життя, й у тому усі ми рівні і вільні у виборі – герої книги і люди з будь-якого часу. І я всім серцем вірю, що історії життя, які ми напишемо, будуть гідні талановитої оповіді, яка колись допоможе жити іншим.)


Важливі нотатки

(Запис у зошити)

Тема повісті — зображення становлення характерів підлітків, протистояння підлості й порядності, відповідальність за себе та інших.

Письменниця пропонує поміркувати над дилемою: 

Яким краще бути — талановитим негідником чи не зовсім успішним у навчанні лицарем честі?

Утвердження ідеї про те, що тільки в боротьбі з життєвими труднощами гартується характер справжньої людини, орієнтирами для якої є загальнолюдські цінності.


Проблеми твору:

Ø  Батьки та діти

Ø  Колектив і особистість

Ø  Життєвий вибір

Ø  Добро і зло



Жанр: повість Психологічна 

Літературний рід: епос наявність другорядних персонажів сюжет коло проблем.


Головні герої повісті







Проблемне питання

Яким має бути справжній друг? Запишіть за допомогою прикметників, яким, на вашу думку, має бути справжній друг? 


Святе це діло – дружба. Найсвятіше і найчистіше почуття в світі, найчистіше воно в дитинстві. Бережіть і шануйте його! Бо найвірніші, найбільші, найкращі друзі в світі – це друзі дитинства. І той, хто на все життя збереже друга дитинства, той щасливий! А той, хто не збереже, тому гірко буде. Бо дитинство не повторюється… І проживе той своє життя без дружби. І буде воно безрадісним, хоч, може, й довгим. І не відчує він себе по-справжньому Людиною. Бо найбільше ти Людина, коли щось робиш для друга. Пам’ятай про це!


Творча робота

(скласти сенкан)

Дружба

2 прикм.

3 дієсл.

1 речення - власна думка щодо теми

1 ім.


Д/З коротко описати головних героїв; читати наступні розділи твору (1-5 розділ).

Коментарі