Українська мова (5 клас) Підсумки

Українська мова 6 клас (28.12.) Підсумки

Українська мова 7 кл.(29.12.)

Українська література 7 кл. (29.12.)

7 клас укр.літ. 06.04.2021

Тема: Любов Пономаренко. «Гер переможений». Загальнолюдська ідея гуманізму й толерантності.

1. Прочитати або прослухати аудіокнигу за твором 
"Гер переможений"

перейти за покликанням Аудіокнига "Гер переможений"

перейти за покликанням Текст твору на сайті Укрліб

2.Опрацювати зміст твору.
Тема твору - зображення гуманного ставлення до полонених німців, які відбудовували зруйноване місто (взаємостосунки із дітьми
Фрідріха, із вдовами)
Ідея твору - засуджуються війни, жорстокості, славлення гуманізму, чуйності, доброти.

Основна думка - ненависть, зневажливе ставлення до полонених німців змінюється на доброту, чуйність, співпереживання, бо простий німець заручник фашизму.

Проблематика твору: (письмово)
1. Батьки та діти
2. Зміст людського життя
3. Милосердя
4. Людина і війна
5.Гуманізм
6. Добро і зло
7. Краса й буденність
8. Історична пам'ять

Міні-дослідження (письмово)
Виписати цитати з твору, які характеризують:

1. Ставлення полонених до міста, його жителів
2.  Ставлення дорослих до полонених
3. Ставлення дітей до полонених

Словник термінів (поняття вивчіть і запишіть у зошити)
Новела - близька за жанром до оповідання , чіткість зображувальних подій, несподіваність розвитку та розв'язки, (увага до особистості героя, його вчинків). Епічний рід літератури. Твір глибоко психологічний.

Гуманізм (від лат. humanus — людяний, людський) — ставлення до людини як до найвищої цінності, захист права особистості на свободу, щастя, всебічний розвиток, правдивість у своїх діях, порядність у ділових стосунках
Художня деталь (записати) — засіб словесного та малярського мисте­цтва, якому властива особлива змістова наповненість, символічна зарядженість, важлива композиційна та характерологічна функ­ція. Через деталь значною мірою виявляється спосіб художнього мислення митця, його здатність вихопити з-поміж безлічі речей чи явищ таке, що у сконцентрованому, спресованому вигляді еко­номно і з великою експресивністю дає змогу виразити авторську ідею твору. Художня деталь з’являється часто внаслідок інтуї­тивного імпульсу, як осяяння, навколо неї нерідко «організову­ється» уся будова твору. В одних випадках художня деталь може набирати характеру символу, в інших — бути деталлю-штрихом. У тексті цей спосіб мислення матеріалізується в речових, пор­третних, пейзажних, інтер’єрних деталях. Художня деталь може надавати особливого забарвлення мовленню персонажа тощо. Вона буває як наскрізною (повторюваною) у творі, так і одномо­ментною, але в кожному разі вона має в собі прихований зміст, підтекст, може викликати широкий спектр асоціацій, здатна замінити собою розлогий опис, авторську характеристику, мір­кування, цілий епізод тощо.
*    
Запис у зошитах (приклади художньої деталі)
1.      Квітка на клумбі (нагідка) – любов до прекрасного, всеперемагаюча сила добра.
2.      Квітка, що розцвіла посеред грудня – пам’ять
3.      Хрест – крах надій і сподівань.
4.      Речі та їжа, що давали жінки полоненим – милосердя, прощення
5.      Цигарка охоронця, якою він пригощає полонених – співчуття, людяність.

6.      Фотокартки – те, що з’єднувало німців з рідними, те, що було для них найдорожчим, згадка про мирне життя і жаль за ним.

Тести - завдання до тексту (письмово)
1.  Де міг би стояти будинок, якби був їхнім:
а) у Парижі
б) у Бремені
в) на околиці Лейпцига
2.  Фрідріх клав зернини між грудочками і:  
а) притопував та лаявся;
б) притоптував та плакав;
   
в) притоптував та усміхався;
3. У ранці, коли їх вели на роботу, Фрідріх:
а) співав;        
б)б ухикав;
в) голосно говорив із охоронцями;
4. Фрідріх ніби хотів похизуватися, дивлячись на фото, які в нього діти:
а) виховані;
б) чепурні;
в) вродливі;
5. Охоронець замість «Шнеляти» простягав Фрідріху:
а) цигарку;
б) руку;
в) їжу;
6. Дівчинка простягла руку до квітки, щоб...
а)визволити з-під снігу;
б) щоб викопати і перенести в дім;
в) щоб зірвати;

Коментарі