7 клас укр.літ. 06.04.2021
Тема: Любов Пономаренко. «Гер переможений». Загальнолюдська ідея гуманізму й
толерантності.
1. Прочитати або прослухати аудіокнигу за твором
"Гер переможений"
перейти за покликанням Аудіокнига "Гер переможений"
перейти за покликанням Текст твору на сайті Укрліб
Проблематика твору: (письмово)
1. Батьки та діти
2. Зміст людського життя
3. Милосердя
4. Людина і війна
5.Гуманізм
6. Добро і зло
7. Краса й буденність
8. Історична пам'ять
Міні-дослідження (письмово)
Виписати цитати з твору, які характеризують:
1. Ставлення полонених до міста, його жителів
2. Ставлення дорослих до полонених
3. Ставлення дітей до полонених
Гуманізм (від лат. humanus — людяний, людський) — ставлення до людини як до найвищої цінності, захист права особистості на свободу, щастя, всебічний розвиток, правдивість у своїх діях, порядність у ділових стосунках
1. Прочитати або прослухати аудіокнигу за твором
"Гер переможений"
перейти за покликанням Аудіокнига "Гер переможений"
перейти за покликанням Текст твору на сайті Укрліб
2.Опрацювати
зміст твору.
Тема твору - зображення
гуманного ставлення до полонених німців, які відбудовували зруйноване місто
(взаємостосунки із дітьми
Фрідріха,
із вдовами)
Ідея твору - засуджуються
війни, жорстокості, славлення гуманізму, чуйності, доброти.
Основна думка - ненависть,
зневажливе ставлення до полонених німців змінюється на доброту, чуйність,
співпереживання, бо простий німець заручник фашизму.
Проблематика твору: (письмово)
1. Батьки та діти
2. Зміст людського життя
3. Милосердя
4. Людина і війна
5.Гуманізм
6. Добро і зло
7. Краса й буденність
8. Історична пам'ять
Міні-дослідження (письмово)
Виписати цитати з твору, які характеризують:
1. Ставлення полонених до міста, його жителів
2. Ставлення дорослих до полонених
3. Ставлення дітей до полонених
Словник термінів (поняття вивчіть і запишіть у зошити)
Новела - близька за жанром до
оповідання , чіткість зображувальних подій, несподіваність розвитку та
розв'язки, (увага до особистості героя, його вчинків). Епічний рід літератури.
Твір глибоко психологічний.
Гуманізм (від лат. humanus — людяний, людський) — ставлення до людини як до найвищої цінності, захист права особистості на свободу, щастя, всебічний розвиток, правдивість у своїх діях, порядність у ділових стосунках
Художня
деталь (записати) — засіб словесного та малярського мистецтва, якому властива особлива
змістова наповненість, символічна зарядженість, важлива композиційна та
характерологічна функція. Через деталь значною мірою виявляється спосіб
художнього мислення митця, його здатність вихопити з-поміж безлічі речей чи
явищ таке, що у сконцентрованому, спресованому вигляді економно і з великою
експресивністю дає змогу виразити авторську ідею твору. Художня деталь
з’являється часто внаслідок інтуїтивного імпульсу, як осяяння, навколо неї
нерідко «організовується» уся будова твору. В одних випадках художня деталь
може набирати характеру символу, в
інших — бути деталлю-штрихом. У тексті
цей спосіб мислення матеріалізується в речових, портретних, пейзажних,
інтер’єрних деталях. Художня деталь може надавати особливого забарвлення
мовленню персонажа тощо. Вона буває як наскрізною (повторюваною) у творі, так і
одномоментною, але в кожному разі вона має
в собі прихований зміст, підтекст, може викликати широкий спектр асоціацій, здатна замінити
собою розлогий опис, авторську характеристику, міркування, цілий епізод тощо.
Запис у зошитах (приклади художньої деталі)
1.
Квітка на клумбі
(нагідка) – любов до прекрасного, всеперемагаюча сила добра.
2.
Квітка, що розцвіла
посеред грудня – пам’ять
3.
Хрест – крах надій
і сподівань.
4.
Речі та їжа, що
давали жінки полоненим – милосердя, прощення
5.
Цигарка охоронця,
якою він пригощає полонених – співчуття, людяність.
6.
Фотокартки – те, що
з’єднувало німців з рідними, те, що було для них найдорожчим, згадка про мирне
життя і жаль за ним.
Тести -
завдання до тексту (письмово)
1. Де міг би стояти будинок, якби був їхнім:
а) у Парижі
б) у Бремені
в) на околиці Лейпцига
2. Фрідріх
клав зернини між грудочками і:
а) притопував та лаявся;
б) притоптував та плакав;
б) притоптував та плакав;
в) притоптував та усміхався;
3. У ранці, коли їх вели на роботу, Фрідріх:
а) співав;
б)б ухикав;
в) голосно говорив із охоронцями;
4. Фрідріх
ніби хотів похизуватися, дивлячись на фото, які в нього діти:
а) виховані;
б) чепурні;
в) вродливі;
5. Охоронець
замість «Шнеляти» простягав Фрідріху:
а) цигарку;
а) цигарку;
б) руку;
в) їжу;
6. Дівчинка
простягла руку до квітки, щоб...
а)визволити з-під снігу;
б) щоб викопати і перенести в дім;
в) щоб зірвати;
Коментарі
Дописати коментар