Українська мова (5 клас) Підсумки

Українська мова 6 клас (28.12.) Підсумки

Українська мова 7 кл.(29.12.)

Українська література 7 кл. (29.12.)

9 клас укр.мова 16.04.2021

Тема: Види й засоби міжфразового зв’язку

1. Виконання вправи в підручнику. (ст.-121)


Опрацювання теорії за темою (конспект в зошит схематично)

Опрацювати усно


Види міжфразового зв’язку в тексті










Ланцюжковий (послідовний) зв’язок
Розгортання думки відбуваєть­ся послідовно, кожне наступ­не речення доповнює попереднє. Найбільш самостійним є перше речення, наступні речення послі­довно «чіпляються» одне за одне


     
Паралельний
зв'язок

Реченням властива відносна са­мостійність. Вони поєднують­ся передусім семантично. Ними передаються незалежні одна від одної події, які відбуваються одночасно
Виконання вправи з підручника (ст.-125 Вправа 2)


Дослідження - спостереження 
Прочитати складні синтаксичні цілі. Знайти в кожному з них ключове речення, що виражає основний зміст висловлювання й виписати його. Не забувайте нумерувати з якого тексту ви виписуєте ключове речення.
1. Визначному політичному діячу і полководцю часів Визвольної війни українського народу середини XVII століття, гетьману України Богдану Хмельницькому присвячено багато творів мо­нументального мистецтва. Нині в нашій країні нараховується близько ста пам'ятників, споруджених на його честь. Один із них встановлений у Києві ще в 1888 році. Історія його спо­рудження — це яскрава сторінка національно-визвольної бо­ротьби українського народу (П. Скрипник).
2. І дев'ять віків тому, і сьогодні — тільки зайдеш до Софіївського собору, метушня і злигодні земного буття залишаються за порогом. Здається, відлунює загадковий і заспокійливий рай, де висохнуть сльози і загояться найболючіші рани. Тя­гар негоди спадає з вимученої душі. Стримані лінії стін стри­мують зайві вияви почуттів. Ледь чутне шепотіння натовпу в соборі здається молитовним (Д. Горбачов).
3. Нарешті прийшла весна. Після рясних дощів усе одразу вкри­лося молодою травою. Вона зазеленіла навіть там, де, здава­лося, їй ніяк було вчепитися корінцем на майже голому ка­мінні. По садах зацвіли черешні та жерделі, а на згір'ях попід деревом розцвітали чудні зелені квітки на дебелих соковитих стеблинах. Від тих квіток розходилися чудові пахощі, що єд­нали в собі і пахощі молодої рослинності, і яблуневого цвіту, і черешні, і конвалії. То були справжні весняні квіти звабливі, прекрасні, повні таємного життя та розкошів (М. Кибальчич).
Дослідити види зв'язку речень у висловлюваннях. (мається на увазі ланцюжковий зв'язок чи паралельний)

Коментарі